fbpx
06 48 92 70 74 christel@bureaucic.nl

Ik ben coach voor mama’s en meer van hoogbegaafde, gevoelige kinderen. Ik help jou, je partner en je kind om op een liefdevolle manier meer effectief om te leren  gaan met het vaak intense gedrag en gevoel dat jullie ervaren, zodat jullie het samen weer fijn hebben.

gebeurt dit
jou ook..

Je had eigenlijk al met je kind in de auto moeten zitten op weg naar school. Maar je kind wil gewoon niet. Je sleurt je kind zowat de auto in en de stoom komt uit je oren, want dit is geen incident. Dit gaat eigenlijk altijd op dezelfde manier. Maar op het moment dat je je kind in de klas afzet, draait het als een blad aan de boom om en is er van de hele hysterie niets meer te merken. Geen wonder dat de leerkracht denkt dat het aan jouw opvoeding ligt als je vertelt dat je kind thuis geregeld ‘uit zijn dak gaat’.

Aan tafel gaat het zelden ‘normaal’. Je kind kokhalst bij de aardappelen of rijst. Je partner vindt dat je kind zich aanstelt en eist dat het bord leeg gaat. Je kind huilt en krijst dat het zo vies voélt in zijn mond. Je kind raakt overstuur, soms tot overgeven aan toe en is niet meer voor rede vatbaar. Elke dag die scènes. Je wil dit gedrag niet tolereren, maar geen enkele manier van je kind aanspreken hierop of ‘straffen’ lijkt te helpen. De scènes worden alleen maar erger. En niet alleen tijdens het eten.

Schermtijd is een strijd die je elke dag moet voeren. Je hebt afspraken gemaakt en beloftes aangehoord. Toch hoeft er maar dít te gebeuren en je kind weet jou feilloos meer schermtijd te ontfutselen. Je weet dat deze prikkels voor een hoogbegaafd/gevoelig kind te veel kunnen zijn, maar tegelijkertijd lijken de prikkels voor jouw kind ook een vorm van ontspanning te zijn die het nodig heeft om zijn hoogbegaafde/gevoelige brein tot rust te laten komen. Zucht…., waren er maar geen mobieltjes, tablets, xboxen, Nintendo’s, gamecomputers en Netflix, dan hoefde je niet zo te twijfelen aan wat nou wel of niet goed is voor jouw kind.

Je kind is langzaam verandert van een levenslustig, nieuwsgierig kind naar een kind dat nauwelijks meer interesse toont. Je snapt het niet. Vroeger wilde je kind álles weten, vroeg je het hemd van het lijf, boekjes waren niet aan te slepen, maar tegenwoordig hoor je alleen nog maar wat gebrom, áls er al geluid uit komt als jij iets vraagt aan je kind.

Jij bent inmiddels moegestreden. Je kind vertoont steeds vaker en heftiger ongewenst gedrag en je zit inmiddels echt met je handen in het haar. Alles lijkt thuis om jouw kind en zijn gedrag te draaien. Het maakt niet meer uit of je je kind nou liefdevol en met begrip benadert, streng bent en straf geeft of negeert. Scènes zijn er haast elke dag. Je loopt ondertussen zelf op de toppen van je zenuwen en de sfeer in je gezin wordt er niet beter op.

Maar… hoe zou het toch voor jou zijn als..

Jij je kind ’s ochtends niet meer naar school hoeft te slepen en jij zonder knoop in je maag door kunt rijden naar je werk of weer met een gerust hart naar huis kunt gaan.

De scènes die zich tijdens het eten en andere situaties voordoen niet meer ontstaan doordat jij het anders aanpakt.

Je niet meer hoeft te twijfelen over je aanpak van schermtijd, omdat jij weet wat jouw kind aan kan en hoe jij dat in de hand kan houden. Jij hebt de regie over dit stukje en daarmee punt uit. Geen strijd, geen drama. Héérlijk, toch.

Je je kind weer interesse ziet tonen in de wereld om hem heen, hem vragen hoort stellen en gesprekken hoort voeren, waardoor je weet dat de levenslust van je kind weer terug is.

Jouw aanpak positief effect heeft op het gedrag van je hoogbegaafde, gevoelige kind waardoor niet al jouw aandacht meer dáár naar uit hoeft te gaan; je hele gezin hier profijt van ondervindt en jij daardoor ook meer rust en minder stress ervaart.

Als jij wat jouw hoogbegaafde, gevoelige kind nodig heeft, ook op de juiste manier aan anderen duidelijk kunt maken, zodat er één lijn is in de aanpak van jouw kind, zodat jouw kind hierdoor in plaats van stress en niet weten waar het aan toe is, ook meer duidelijkheid en structuur zal ervaren en daardoor meer rust en balans.

dat zou toch gewéldig zijn..

En weet je.. dit kun jij ook écht bereiken door het traject ‘ontwikkel-prikkels’ te volgen. In dit individuele coaching traject leer je hoe jij meer ontspannen en effectief met jouw hoogbegaafde, gevoelige kind omgaat, waardoor jullie beiden meer be-GRIP gaan ervaren en daardoor lekkerder in je vel komt te zitten. En dat is fijn voor jullie samen en voor jouw gezin.

Als je dit traject hebt gevolgd, zul je..

Meer effectief en ontspannen omgaan met je kind, zodat ook jij je meer relaxt zult voelen.

Weer effectieve gesprekjes voeren met je kind, zodat je weet wat er in hem omgaat en  je daardoor de verbinding met je kind weer letterlijk gaat voelen.

De  focus in je gezin kunnen verplaatsen van ‘hoogbegaafdheid’ naar ‘gewoon’ samen leven, zodat je ook in je gezin meer balans en rust ervaart.

Zelf weer de regie hebben in de opvoeding van je hoogbegaafde, gevoelige kind zodat de verhoudingen tussen jou en je kind weer helemaal duidelijk zijn.

Ervaren dat jouw aanpak positief effect heeft op het gedrag van je hoogbegaafde, gevoelige kind waardoor niet al jouw aandacht meer dáár naar uit hoeft te gaan; je hele gezin hier profijt van ondervindt en jij daardoor ook meer rust en minder stress ervaart.

wil je graag aan de slag met de problematiek van je kind..

E

Dan is het individuele traject 'ontwikkel-prikkels' iets voor jou

Dit individuele coaching traject bestaat uit een half jaar lang werken met mij, gericht op jouw specifieke situatie.
Je investering voor dit half jaar bedraagt €675,00 (incl. btw).

betaling in termijnen is ook mogelijk. (Er zal in 3 maandelijkse termijnen €235,00 automatisch geïncasseerd worden).

Neem contact met me op om een telefonische (of ‘Zoom’) afspraak in te plannen en dan kunnen we samen kijken of dit traject en ik bij jou passen.

Mail mij: christel@bureaucic.nl

Bel mij: 06 48 92 70 74

wat ontvang je voor deze investering..

7 individuele coachsessies van 75 minuten. Gedurende een half jaar plannen we om de 2-3 weken een sessie in.

een werkboek met opdrachten voor jou waar je thuis aan werkt tussen de sessies in. Er zitten ook opdrachten bij die je samen met je kind uitvoert.

7 waardevolle video’s over prikkelgevoeligheid bj hoogbegaafde kinderen op grond van de theorie van Dabrowski. Inclusief signaleringslijsten die we samen bekijken en interpreteren.

E

Dus, denk je nu, dat is écht waar ik naar op zoek ben..

Neem dan contact met me op om een telefonische (of ‘Zoom’) afspraak in te plannen zodat we samen kunnen kijken of dit traject (en ik) bij jou passen.

 

Mail mij: christel@bureaucic.nl

Bel mij: 06 48 92 70 74

meteen jouw afspraak inplannen...

Je kunt ook direct een gratis sessie van een half uur in mijn agenda inplannen

anderen zijn enthousiast over het traject dat ze gevolgd hebben

Christel heeft ons geholpen door ons de zogenoemde ‘’spiegels’’ voor te houden en de juiste vragen te stellen en te beantwoorden. De dingen benoemen zoals ze waren. Dit alles bij elkaar heeft een hoop puzzelstukjes doen vallen en veel dingen langzamerhand veranderd binnen ons gezin.

Linda Kemmers

Wij hadden wel een vermoeden van hoogbegaafdheid maar hadden geen kennis over hoe we dit aan konden pakken en hoe we onze dochter moesten begeleiden.

Tijdens het begeleidingstraject vielen er veel puzzelstukjes op zijn plaats over haar gedrag. Door de adviezen en begeleiding van Christel snapten wij beter wat ze nodig had, zowel thuis als op school. Het gaat nu goed met haar! Doordat wij zelf meer kennis kregen, werd het voor ons ook makkelijker om in gesprek te gaan met school en dat heeft geresulteerd in een goede samenwerking met de begeleidster van school en de docent. 

Ester Bolders

Christel, je hebt ons super geholpen en daar vertel ik wanneer mensen hier interesse in hebben met veel positiviteit over.

 “deze cliënt wilde graag anoniem blijven en daar heb ik, met het oog op de wet van de privacy, alle respect voor”.

Als je als ouder weet hoe je je kind kan begeleiden en ondersteunen scheelt dat enorm in het gedrag van het kind.

Melina en ik doen het nu goed samen, af en toe nog wel eens wat woorden maar echt over de top gaan heeft ze al maanden niet meer gedaan. Het wordt nu makkelijker omdat ze haar frustraties en irritaties steeds beter kan kanaliseren en ik help  haar daar bij.
Alleen zelf keuzes en planningen maken schuift ze nog erg handig richting mij, maar daar zijn we nu op aan het werken. Volgend jaar middelbare school dus ze moet het zo stilletjes aan toch zelf gaan leren, en anders leert ze het straks snel genoeg door vallen en op staan.

Annelie Musters

“Annelie heeft tijdens de begeleidingsperiode van haar dochter bij BureauCiC zelf heel hard gewerkt aan haar eigen gedragsverandering naar haar docher toe. Dat heeft ze echt heel goed gedaan, waardoor ze het samen nu fijner hebben.
Annelie weet nu ook wat ze zelf kan doen als ze weer eens voor het karretje gespannen wordt, of haar dochter gedrag laat zien dat niet wenselijk is. Ze is nu gewoon een hele goede coach voor haar eigen dochter. Die twee komen er samen wel. Het is een leuk stel”.